Brev:
Mælk og kop
8. december 2015
Alder:
10 mdr.
Mælk og kop
Hej Helen
Datteren gik i dag fra 3 til 2 flasker. 10 måneder gammel og får efter planen så 180 ml kl. 19 og 210 ml ca. kl. 00, den inden middagsluren blev taget fra i dag. Den skal hun alligevel undvære om ca 3 uger når hun starter i vuggestue. Hun var svær at putte til sin middagslur uden mælk, men pyt, det er hun jo altid mælk eller ej.....
Prøvede at give hende mælk i kop til frokost men hun fik brækfornemmelser og ville slet ikke have det. Så mælk får hun kun i de 2 flasker og så selvfølgelig tilsat i det mad vi nu kan tilsætte det i. Er det nok? Det burde det være, da hun jo bare skal have 400 ml. Men jeg er så bange for at hendes mave stopper.
Jeg har tidligere skrevet om at hun ikke kan drikke af kop og fejlsynker vand derfra. Det sker stadig... Øv.. vi øver hver dag, men hun er begyndt at skubbe koppen væk, kan det tænkes hun godt selv ved det alligevel ryger i den gale hals? Hun drikker fint af sin kop med tud og fejlsynker sjældent herfra.
Hun får Althera modermælkserstatning.
Med venlig hilsen
Sussi